ponedeljek, 4. februar 2013

Osnove likovne teorije

Problem oblike in ozadja

"Okenske in vratne odprtine so lahko brez okvirjev. Tradicionalno pa ima vsako okno, vrata, okvir. Fasada ima na vogalu šivan rob in na vrhu venec. Venci so tudi med etažami, spodaj pa je rustika. Če se izrazim grafično oblikovalsko: s tem izboljšujemo čitljivost. Namen vsakega oblikovanja je pospeševanje prenašanja informacij. Kako pa najdem vhod v gladki stekleni fasadi.
1. Poiščite enostavno formo, ki spominja na ikono ali simbol. Lahko narišete svojo ali pa uporabite obstoječo prostorsko formo.
2. Ustvarite kompozicije z robom, okvirjem ali kombinacijo obojega okoli forme. Uporabite rob, da z njim poudarite formo. Rob lahko prevlada nad formo in postane sam dominantna oblika. Vključite še druge elemente v vaše rešitve."
(besedilo: izr. prof. dr. Jaka Bonča, univ. dipl. inž. arh.)






"Predstavljajte si arhitekturo, ko morate zaradi nekega razloga nekaj »položiti« čeznjo. Recimo, da morate čez fasado montirati napis Ljubljanska banka.
Sliko kombinirajte z elementi. Slika in elementi naj bodo na bolj ali manj enakih ozadjih. Elementi niso le deli slike, temveč so aktivni elementi in fokusne točke. S sliko pritegnite pozornost na elemente in narobe. Med delom se sprašujte: Je slika ploskovita ali prostorska? Kako nas linije, oblike in vzorci slike napeljujejo, da postavimo elemente?"

(besedilo: izr. prof. dr. Jaka Bonča, univ. dipl. inž. arh.)